muj nazor (Venaan, 17. 07. 2006 13:19)
Respiracni onemocneni je velice nevypocitatelna vec a zadny veterinar neni schopny rict, zda konkretni zvire nakazil jiny potkan nebo jine zvire nebo to chytlo pri prevozu. Domnivam se, ze u takto malych zviratek neni mozne ani stanovit to, zda u zvirete nepropukla nemoc, kterou v sobe melo jiz delsi dobu, ale jeho imunitni system ji zvladal a nemoc se neprojevila. Proto mi prijde naprosto bezpredmetne se osocovat kdo komu nakazil potkany, jelikoz to nikdy nikdo 100% rici nemuze a nepomuze mu k tomu ani laboratoni vysetreni.
A ruku na srdce - pokud chovate potkany jiz delsi dobu a mate vice jak jednoho a tvrdite, ze vam potkan nikdy nekychnul, nevrknul ani nevydal jiny zvuk poukazujici na respiracni onemocneni ... tak tomu se opravdu verit neda. S respiracnim onemocnenim se drive, ci pozdeji setka kazdy z nas, pokud potkany nechova v naprosto sterilnim prostredi, coz si nelze ani predstavit.
A ruku na srdce - pokud chovate potkany jiz delsi dobu a mate vice jak jednoho a tvrdite, ze vam potkan nikdy nekychnul, nevrknul ani nevydal jiny zvuk poukazujici na respiracni onemocneni ... tak tomu se opravdu verit neda. S respiracnim onemocnenim se drive, ci pozdeji setka kazdy z nas, pokud potkany nechova v naprosto sterilnim prostredi, coz si nelze ani predstavit.
Varování všem ChS (potkanbaba, 16. 07. 2006 01:03)
PROSÍM ČTĚTE POZORNĚ TUTO ZPRÁVU!!!
Dnes u našeho samce CHinooka byla prokázána počínající respirační infekce. Samec je nyní na antibiotikách a doufejme i mimo nebezpečí, neb byl ošetřen ještě před plným vypuknutím onemocnění. Kultivace na původce nemoci nebylo možno provést, protože je třeba speciální látky, kterou by veterina měla k dispozici až v pondělí. Do té doby by Chinook nesměl být léčen. Po dotazu paní doktorky Vítkové mi bylo sděleno, že ona nepožaduje výsledky kultivace z tohoto vyšetření a tudíž jsem upřednostnila zdraví mého samce a žádala zahájení léčby okamžitě.
Prosím všechny chovatele jejichž zvířata přišla v poslední době do styku se zvířaty v ChS EDRIMEA aby se zvýšenou pozorností sledovali stav svých zvířat. Pokud se onemocnění objeví u dalších zvířat v mé stanici budu zde všechny informovat.
- - - - -
Nemocná zvířata s ChS Od Čepic jsou 2 samci...samice co byla na krytí u CHinooka dosud nebyla vyšetřena. Kultivace na původce nemoci nebyla provedena u žádného zvířete z ChS Od Čepic.
Dnes u našeho samce CHinooka byla prokázána počínající respirační infekce. Samec je nyní na antibiotikách a doufejme i mimo nebezpečí, neb byl ošetřen ještě před plným vypuknutím onemocnění. Kultivace na původce nemoci nebylo možno provést, protože je třeba speciální látky, kterou by veterina měla k dispozici až v pondělí. Do té doby by Chinook nesměl být léčen. Po dotazu paní doktorky Vítkové mi bylo sděleno, že ona nepožaduje výsledky kultivace z tohoto vyšetření a tudíž jsem upřednostnila zdraví mého samce a žádala zahájení léčby okamžitě.
Prosím všechny chovatele jejichž zvířata přišla v poslední době do styku se zvířaty v ChS EDRIMEA aby se zvýšenou pozorností sledovali stav svých zvířat. Pokud se onemocnění objeví u dalších zvířat v mé stanici budu zde všechny informovat.
- - - - -
Nemocná zvířata s ChS Od Čepic jsou 2 samci...samice co byla na krytí u CHinooka dosud nebyla vyšetřena. Kultivace na původce nemoci nebyla provedena u žádného zvířete z ChS Od Čepic.
Prosba o pomoc - ICQ s ChS od Čepic (potkanbaba, 15. 07. 2006 18:11)
ICQ s paní Ceppy
edrimea (05:41 PM) :
Martino, jsem velice překvapená tvým chováním. Tobě nejde o zdraví zvířat! Já jsen naprosto zoufalá a histerická....volala jsem paní doktorku Vítkovou, řekla jsem jí, že večer jedu na photovost s Chinookem, aby mi řekla, jaká je diagnoza u tvé samice. Řekla jsem jí, že večer jedu na photovost s Chinookem. Místo toho jsem se dozvěděla, že je namne podávána jakási žaloba. Že jsi tam vůbec nebyla se samicí , která u mne byla na krytí, ale se 2 samci, kteří měli vážné příznaky pneumonie. Ničemu nerozumím..............Paní doktorka mi nezdělila žádnou konkrétní diagnozu...řekla, že to byl vážný zápal plic, že zvířata dostala antibiotika a ať si svá zvířata nechám laskavě vyšetřit sama, že diagnozu mi udělá každý vet. DĚKUJI....takže je naperu preventivně antibiotiky a budu čekat na výsledky testů....zatím pokud jde skutečně o infekci jí budu mít v celém chovu. Bravo Marcelo, takhle se chová zodpovědný chovatel a ještě zodpovědnější veterinářka
*stern (05:45 PM) :
naper je čím chceš. A vzala jsem nejvážněji postižené samce s tím, že se samičku přijedu vzápětí. Ta na tom totiž není zdaleka tak špatně. Chodím totiž do práce a to velmi dobře honorované, proto si taky můžu dovolit zodpovědně chovat a hradit veterinární vyšetření. A nejsem Marcela, jen tak pro upřesnění. Nebudu podávat žádnou žalobu, ale podám oficiální stížnost podpořenou skutečnostmi, ne hysterickými výlevy. Skutečnostmi nejen mými. Netoč se, jestli máš ve svém chovu dlouhodobě "čisto", nic se nemůže ti stát. A jinak - píšeš, že Chinook je od rána nemocný. Proč čekáš na večer? Když pojedeš na pohotovost?
edrimea (05:50 PM) :
Specialistka na hlodavce ordinuje až od 20:00. Nečekám týden jako ty a ještě déle se samicí, která možná ani nemocná není.
- - - - -
*stern (05:53 PM) :
šetři si písmenka, ono se ukáže, jaká podezření a důsledky atd. se objeví. Prokazatelné, žádné pomluvy. Nejsem hokynářka, budu to řešit správnou cestou. Braň se předem tím svým způsobem "jááánicccc,já chudák a zodpovědná chovatelka, voni lžou", to i čekám a taky už jsem na to některé upozornila.
- - - - -
PROSÍM POMOZTE POKUD NĚKDO NĚCO VÍTE! DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!
ChS EDRIMEA
edrimea (05:41 PM) :
Martino, jsem velice překvapená tvým chováním. Tobě nejde o zdraví zvířat! Já jsen naprosto zoufalá a histerická....volala jsem paní doktorku Vítkovou, řekla jsem jí, že večer jedu na photovost s Chinookem, aby mi řekla, jaká je diagnoza u tvé samice. Řekla jsem jí, že večer jedu na photovost s Chinookem. Místo toho jsem se dozvěděla, že je namne podávána jakási žaloba. Že jsi tam vůbec nebyla se samicí , která u mne byla na krytí, ale se 2 samci, kteří měli vážné příznaky pneumonie. Ničemu nerozumím..............Paní doktorka mi nezdělila žádnou konkrétní diagnozu...řekla, že to byl vážný zápal plic, že zvířata dostala antibiotika a ať si svá zvířata nechám laskavě vyšetřit sama, že diagnozu mi udělá každý vet. DĚKUJI....takže je naperu preventivně antibiotiky a budu čekat na výsledky testů....zatím pokud jde skutečně o infekci jí budu mít v celém chovu. Bravo Marcelo, takhle se chová zodpovědný chovatel a ještě zodpovědnější veterinářka
*stern (05:45 PM) :
naper je čím chceš. A vzala jsem nejvážněji postižené samce s tím, že se samičku přijedu vzápětí. Ta na tom totiž není zdaleka tak špatně. Chodím totiž do práce a to velmi dobře honorované, proto si taky můžu dovolit zodpovědně chovat a hradit veterinární vyšetření. A nejsem Marcela, jen tak pro upřesnění. Nebudu podávat žádnou žalobu, ale podám oficiální stížnost podpořenou skutečnostmi, ne hysterickými výlevy. Skutečnostmi nejen mými. Netoč se, jestli máš ve svém chovu dlouhodobě "čisto", nic se nemůže ti stát. A jinak - píšeš, že Chinook je od rána nemocný. Proč čekáš na večer? Když pojedeš na pohotovost?
edrimea (05:50 PM) :
Specialistka na hlodavce ordinuje až od 20:00. Nečekám týden jako ty a ještě déle se samicí, která možná ani nemocná není.
- - - - -
*stern (05:53 PM) :
šetři si písmenka, ono se ukáže, jaká podezření a důsledky atd. se objeví. Prokazatelné, žádné pomluvy. Nejsem hokynářka, budu to řešit správnou cestou. Braň se předem tím svým způsobem "jááánicccc,já chudák a zodpovědná chovatelka, voni lžou", to i čekám a taky už jsem na to některé upozornila.
- - - - -
PROSÍM POMOZTE POKUD NĚKDO NĚCO VÍTE! DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!
ChS EDRIMEA
PROSBA (potkanbaba, 15. 07. 2006 18:09)
MOC PROSÍM KAŽDÉHO KDO BY MI MOHL SDĚLIT DIAGNOZU POTKANŮ Z ChS OD ČEPIC...prosím ihned mne kontaktujte. Dnes podle všech známek propukla nemoc i u samce, který kryl samici z ChS Od Čepic. Paní Ceppy se mnou odmítá komunikovat, její vet lékařka také nespolupracuje. Večer jsem objednaná s CHinookem na pohotovost a v zájmu jeho i dalších možných nakažených zvířat bych potřebovala co nejrychleji zjistit diagnozu...výsledky výtěrů nebudou ihned a tedy hrozí zbytečné šíření neznámého bacilu. Přikládám dnešní ICQ, kde žádám paní Ceppy o pomoc a její reakci. Děkuji za pochopení. Prosím kontaktujte mne neprodleně na 777 061 128.
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 17:09)
Pokud bych měla tak vážné podezření jako má Stern, nechala bych ihned vyšetřit samici při prvních příznacích...............tedy už v pondělí či kdy to tam vypuklo!
Eva (Kill, 14. 07. 2006 16:50)
neurazej me ano :) ja neurazim tebe...no hele ja uz se o tom fakt nechci bavit :) ja mam jiny starosti...prisel mi domu skoromuz a jdeme se projit k vode a vyvencit fretaky :)...rikam bez taky jednou na slucniko...stoji to za to :))) tohle uz si prece res se stern az prijde z veteriny - me je to celkem jedno jak to dopadne. Hlavne si preju aby ta zvirata byla zdrava,protoze pulka jejiho chovu jsou moji potomci a vsichni sli v poradku z domu a do ted zdravi byli..jak by si jednala ty stat na miste stern??
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 16:48)
Kill, nic netvrdím, jen konstatuji. Ty tvrdíš o nemocech u mne, ale tady nikdo nemocný není ani neumírá na neznámé choroby!
Jen ty se Stern a Marcelou A a jak říkáš sama mnoho dalších anonymních stále máte pocit, že tu mám nemoc v jinak neuvěřitelně imunním chovu...nemoc která napadá všechny potkany, jen ne ty co zde žijí a co k nám přijdou od jinud. Napiš do Brna na veterinu na vysokou...tohle je opravdu nejzajímavější nemoc jakou asi kdy kdo objevil. Budeš slavná až se toho oni chytnou!
Jen ty se Stern a Marcelou A a jak říkáš sama mnoho dalších anonymních stále máte pocit, že tu mám nemoc v jinak neuvěřitelně imunním chovu...nemoc která napadá všechny potkany, jen ne ty co zde žijí a co k nám přijdou od jinud. Napiš do Brna na veterinu na vysokou...tohle je opravdu nejzajímavější nemoc jakou asi kdy kdo objevil. Budeš slavná až se toho oni chytnou!
Evo (Kill, 14. 07. 2006 15:55)
co je na tom za vyhrozovani?:))) mam ti snad udelat?mam snad ja nemocny potkany a jdu na veterinu?:) nejdu :)...
a to teseni se na neco ma uplne jinej vyznam nez sis tu zase vylozila :-/ proc si vsechno vykladas jako utok? Ja delam predelavku svejch stranek,kde bude o kazdem mem potkanu strucne info..o kazdem mladeti..aby si mohla pat tvrdit,ze tamten a tamten jsou pryc a tamtem umrel a toho sem utyrala a podobne :)...jdu se projit na vzduch, udelej to taky..je tam krasne - konecne ne takove vedro a prijdes na jine myslenky..
a to teseni se na neco ma uplne jinej vyznam nez sis tu zase vylozila :-/ proc si vsechno vykladas jako utok? Ja delam predelavku svejch stranek,kde bude o kazdem mem potkanu strucne info..o kazdem mladeti..aby si mohla pat tvrdit,ze tamten a tamten jsou pryc a tamtem umrel a toho sem utyrala a podobne :)...jdu se projit na vzduch, udelej to taky..je tam krasne - konecne ne takove vedro a prijdes na jine myslenky..
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 15:43)
...a jinak se tes :)
KILLINKO, TY MI VYHROŽUJEŠ?????????????????????
KILLINKO, TY MI VYHROŽUJEŠ?????????????????????
Eve (Kill, 14. 07. 2006 15:31)
a opravdu se o tom uz bavit nechci..ses snad dost stara na to aby si se chovala jako dospelej clovek..az mi budes jeste neco chtit zavolej mi - moje cislo na mobil mas nebo si ho jiste zvladnes vyhledat. Mej se hezky.
Evicce kocicce (Kill, 14. 07. 2006 15:29)
Proc perlak umrel vedi pratele a lide na hofy :)a taky na kralikach jsem to psala na chatu...a to ze si zrovna byla jinde za to prece nemuzu?nebo ti to mam psat extra?byl to muj potkan a nebyl od tebe,tak neni mou povinnosti ti to sdelovat..nebo snad ano?m..Proc umrela nektera zviratka take vedi hlavne pratele a na hofaci :)...a jinak se tes :)
Evo a jak ty se chovas ke zviratum?Vyhuzej psa z misnosti a rves na nej..jen ja kse ukaze..protoze potkani jsou lepsi a stara 11leta cuba uz proste prekazi..kolikrat si rikala ze bude lepsi kdyby umrela :) to je jen takovej dodatek,kdyz ty tu pises o mejch zviratek...
a jinak jak vis co mam a nemam doma?kdy si u me byla naposledy?ja jsem pro tebe delala prvni posledni dva roky..a ty si za tu dobu u me byla ee pockej 2x? a ja skoro kazdej druhej den...vis co s timhle na me fakt nechod :-).
a rekni mi kdy sem naposledy zachranila nejakyho potkana ze zverace?hm?;)
Evo a jak ty se chovas ke zviratum?Vyhuzej psa z misnosti a rves na nej..jen ja kse ukaze..protoze potkani jsou lepsi a stara 11leta cuba uz proste prekazi..kolikrat si rikala ze bude lepsi kdyby umrela :) to je jen takovej dodatek,kdyz ty tu pises o mejch zviratek...
a jinak jak vis co mam a nemam doma?kdy si u me byla naposledy?ja jsem pro tebe delala prvni posledni dva roky..a ty si za tu dobu u me byla ee pockej 2x? a ja skoro kazdej druhej den...vis co s timhle na me fakt nechod :-).
a rekni mi kdy sem naposledy zachranila nejakyho potkana ze zverace?hm?;)
VŠEM (potkanbaba, 14. 07. 2006 15:12)
Pokud je většina zbabělých chovatelů s Kill a jejími přizvukovači, pak vám patří mé další řádky. Pokud se nenajde rozumný způsob jak řešit takovéto situace bez drbů a pomluv...budu první, kdo začne bojovat za zřizování povinosti prokázání bezinfekčnosti chovu poředevším u stanic, kde dochází k úmrtím z neznámých příčin. Nebude to poviné, ale čestní chovatelé jistě tohle pochopí a podpoří a záhy bude seznam lidí, kteří chovají bez problémů a naopak těch kteří asi mají co tajit jasný.
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 15:06)
Teď jsi právě sama uvedla proč někteří u mne občas zapšíkají...pet lahve jsou klidně jedním důvodem....mým klukům se v nic líbí a nějaké pšíknutí z moči jim nevadí....přežijí ho. A máš pravdu, tohle se začalo vše řešit už před vánoci. A opět v pozadí jsi diskrétně ty..to se ví a není to překvapení. Je to smutný. Ale to je život.
Teď fakta:
1. Jsi kamarádka Stern..proč jsi jí nevarovala před mojí "nákazou" a neporadila aby alespoň samici dala do karantény? Když už jsi jí rovnou to krytí pro takové nebezpečí nerozmluvila?!
2. Ty i já jsme měli několik společných zvířat...samice z chovu Black Hole, potomky po samici z výzkumáku....proč tvá zvířata jsou mrtvá a moje všechny žijí? I ta ubohá stařičká ET - Bell z HappyRat, slaboučká malinká fuzzinka, která ani nemohla odchovat mimi protože měla silně pod váhu....ani ta mi tu neonemocněla a spokojeně u mne žije dál! Kolik z tvých registrovaných zvířat (nepočítám jedince, které jsi měla mimoto), kolik jich dneš už nežije a důvod úmrtí nikdo nezná! I ten perlák po vánocích umřel a nikdo neví na co!? Tebe nenapadla otázka zda tvůj chov je O.K.? Mně umírají na mrtvici a rakovinu. Ale stále žije většina...a mrtvý umřeli ve věku kdy už smrt není takovým překvapením. Měla jsem spoustu nemocných a oslabených zvířat i z jiných stanic, neb jsem je tu léčila, nikdy zde nebyl u těchto zvířat úhyn! Kdo tedy vlastně ten mor u nás může chytit a kdo ne?
Kill, ne já, ale ty jsi známá zachraňováním potkánků ze zverexů....já tě za to obdivuji, ale touhle cestouse skutečně dalo zanést domů cokoliv....kolikrát jsi ty nehcala vyšetřit amáš potvrzení na tvá nemocná či dokonce uhynulá zvířata, co bylo příčinou úmrtí? Stále štveš lidi proti mně a napadáš můj chov...copak není podivné, že mně tu ty zvířata neumírají a jinde ano? A tam kde dokonce umírají nikdo nehledá zdroje nákazy?
KILL TAKTO OTEVŘENĚ JSEM TĚ NIKDY NENAPADLA A MOC MNE TO MRZÍ, ŽE JSI MNE DONUTILA BÝT AŽ TAKHLE UPŘÍMNÁ.........ale ty nenecháš toho štvaní a já si tohle nemochu nechat na své stanici..takovou špínu né Kill!
PROČ NĚKDO NEŽÁDÁ DOKLADY O ZDRAVOTNÍM STAVU ZVÍŘAT PŘEDEVŠÍM ZE STANIC, KDE TATO ZVÍŘATA NA PODEZŘENÍ Z TĚCHTO CHOROB SKUTEČNĚ UMÍRAJÍ?
Teď fakta:
1. Jsi kamarádka Stern..proč jsi jí nevarovala před mojí "nákazou" a neporadila aby alespoň samici dala do karantény? Když už jsi jí rovnou to krytí pro takové nebezpečí nerozmluvila?!
2. Ty i já jsme měli několik společných zvířat...samice z chovu Black Hole, potomky po samici z výzkumáku....proč tvá zvířata jsou mrtvá a moje všechny žijí? I ta ubohá stařičká ET - Bell z HappyRat, slaboučká malinká fuzzinka, která ani nemohla odchovat mimi protože měla silně pod váhu....ani ta mi tu neonemocněla a spokojeně u mne žije dál! Kolik z tvých registrovaných zvířat (nepočítám jedince, které jsi měla mimoto), kolik jich dneš už nežije a důvod úmrtí nikdo nezná! I ten perlák po vánocích umřel a nikdo neví na co!? Tebe nenapadla otázka zda tvůj chov je O.K.? Mně umírají na mrtvici a rakovinu. Ale stále žije většina...a mrtvý umřeli ve věku kdy už smrt není takovým překvapením. Měla jsem spoustu nemocných a oslabených zvířat i z jiných stanic, neb jsem je tu léčila, nikdy zde nebyl u těchto zvířat úhyn! Kdo tedy vlastně ten mor u nás může chytit a kdo ne?
Kill, ne já, ale ty jsi známá zachraňováním potkánků ze zverexů....já tě za to obdivuji, ale touhle cestouse skutečně dalo zanést domů cokoliv....kolikrát jsi ty nehcala vyšetřit amáš potvrzení na tvá nemocná či dokonce uhynulá zvířata, co bylo příčinou úmrtí? Stále štveš lidi proti mně a napadáš můj chov...copak není podivné, že mně tu ty zvířata neumírají a jinde ano? A tam kde dokonce umírají nikdo nehledá zdroje nákazy?
KILL TAKTO OTEVŘENĚ JSEM TĚ NIKDY NENAPADLA A MOC MNE TO MRZÍ, ŽE JSI MNE DONUTILA BÝT AŽ TAKHLE UPŘÍMNÁ.........ale ty nenecháš toho štvaní a já si tohle nemochu nechat na své stanici..takovou špínu né Kill!
PROČ NĚKDO NEŽÁDÁ DOKLADY O ZDRAVOTNÍM STAVU ZVÍŘAT PŘEDEVŠÍM ZE STANIC, KDE TATO ZVÍŘATA NA PODEZŘENÍ Z TĚCHTO CHOROB SKUTEČNĚ UMÍRAJÍ?
lemonko (Kill, 14. 07. 2006 14:16)
a kde jsem rekla ze jsou ve zveraku 100% zdravi? ja jen rekla ze jsem na zadnym nenasla ani vsenku ani hnidu a ani jeden nemel nikdy porf. u cumaku a ani nepcikali..za to kdyz se chodilo na srazy k eve tak to tam frkalo obstojne..hlavne chudacci potkani v petlahvich..kazdej kdo ma potkany prece vi ze je drazdi cpavek z vlastni moci..a hlavne ze potkani jsou prasatka a curaji pod sebe...ona flaska uzasna vec na spani je pro potkany trapeni..ale mlcim..kazdej podle sveho..ja budu jednat trosku jinak nez nesmyslnym plkanim na nejaky diskuzi,kde se stejne nic nevyresi..sbohem :)
konci debatu (a Killinka, 14. 07. 2006 14:14)
protoze ma jiny veci na praci..nez resit dokola neco co uz melo byt vyreseno pred vanoci kdy to zacalo..hm?tak se mejte krasne..zdrave mysacky,zadne starosti a jen radosti..ja se jdu vymarodit,mam totiz anginu.
docela divný (Lemonka, 14. 07. 2006 14:13)
U Evy to nepšíká, v Pet Centru to nepšíká, u Evy je údajně "mor", ale v blbým zveráku je vše 100% zdraví, že? Blbost...
ve prospech stern (Kill, 14. 07. 2006 14:12)
z eiva odesla po jednom dni...ja bych se tam asi taky dlouho neohrala,kdyz to slysim..a taky vidim kdyz se tam jdu podivat
Eve (Kill, 14. 07. 2006 14:11)
Evko ty si trapna :)))) co ja vim tak kdyz tam nejaky potkan mel vsenky (to sem tam jeste ndelala) tak se bezne nastrikal biokilem,arpalitem..aby byl ok..a co tam prodavam ja tak potkanu na mazlika ze zveraku jde hodne ver mi ;)...a zvirata lecime..u nas to neni jako v Eivu..o kterem by mohla vypravet i stern co tam delala...u nas se zvirata leci :) a klidne vlastnima prostredkama..nam na tech zviratech zalezi,vis?prijd se nekdy kouknout! a pak neco rikej..ty vyjadreni od reditele :-D
Pro všechny (potkanbaba, 14. 07. 2006 14:03)
Mohu vám sehnat vyjádření vedoucího pracovníka prodejen Gimborn v jakém stavu jsou zvířata dovážená chovateli do prodejen pet center.....jinými slovy...nemoci jsou stále...nikdo je u dodavatelů nevymítí.....nemají o to totiž zájem a hadům to nevadí.........
Také v těchto prodejnách je většina potkanů určená především jako potrava pro predátory, tedy jejich zdravotní stav není prioritou. Žádný ředitel Pet Centra Gimborn nedovolí ani léčbu nemocných jedinců....není to žádoucí a kvalitní chovy na potkaní potravu v téhle republice nejsou. Ale snad už opravdu zde ví každý!!!!!
Také v těchto prodejnách je většina potkanů určená především jako potrava pro predátory, tedy jejich zdravotní stav není prioritou. Žádný ředitel Pet Centra Gimborn nedovolí ani léčbu nemocných jedinců....není to žádoucí a kvalitní chovy na potkaní potravu v téhle republice nejsou. Ale snad už opravdu zde ví každý!!!!!
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 13:57)
Zastáváš se zde proti mně nejmenovaných lidí a prokazatelně jim tedy důvěřuješ! Tedy jste kamarádi...jako jejich kamarádka, mělo být tvou povinností jim říct ať nechají udělat rozbory a nahlásí nemoc chovateli....to je zákon chovatelské etiky! Anity ani oni mi nikdy toto nehlásili.........není to divné? Já zjistit prokazatelnou nákazu od jiného chovatele tak mu to sdělím bez prodlení a trvám na vyšetření jeho zvířete. Sama jsem takto několik lidí upozornila např. na výskyt prazitů...nepomlouvala jsem je na chatech, ale při vracení jejich zvířete jsem jim rovnou řekla o svém nálezu a problém byl ihned na obou stranách osdtraněn. Znám dost lidí, kteří chovají a řeší veškeré potíže přesně takhle. To je chovatelská etika a ne pomluvy a ještě bez důkazů.
Kill (potkanbaba, 14. 07. 2006 13:51)
Ke mně chodi mnoho lidí a nikdo mi nic neřekl, že by si odnesli chorobu, kterou jim pak vet našel ve výtěru....ani ta Stern mi do očí neřekla, že podezírá mne.....já sama si také beru miminka z jiných stanic ...takže by se tu musela nakazit stejně, jako mimi jiných lidí..je divné, že u mně tyhle problémy skutečně nejsou...nemám jediný úhyn cizích donesených mimi za celé ty roky, kromě tvé Coco. Každý logický rozum ti poví, že kdyby byla infekce tady, už by také někteří onemocněli. Nebo mám kouzelný lék a všechny i bez vet pomoci u mně nakonec jsou imunní???? Vyšetření všech těch zvířat jsou tisícové náklady.....uhradí mi je pak ti, co dnes pomlouvají, když tohle podstoupím a nic se neprokáže???????????
Já chovám potkany a ne zvířata milionové hodnoty? Ani lidé, co prokazatelně měli doma úhyny, tak nepřeléčili své chovy beze zbytku..proč stále podezíráte jen mne?????????? Protože u mne to opravdu zatím nechcípe?????????
Já chovám potkany a ne zvířata milionové hodnoty? Ani lidé, co prokazatelně měli doma úhyny, tak nepřeléčili své chovy beze zbytku..proč stále podezíráte jen mne?????????? Protože u mne to opravdu zatím nechcípe?????????
Evo (Kill, 14. 07. 2006 12:19)
posledni co k tomu dodam..a vic se v tom momentalne patlat nebudu..ze znam lidi co meli od tebe potkana a lecili ho ATB na zapal plic..je zvlastni ze tolik lidi melo zapal plic..a to zvlastni je ze ty potkani sli od tebe...nebo to melo spojitost s tim ze si od tebe vzali potkana a doma to vypuklo..ja netvrdim ze mas nemocny potkany,ja si to muzu jen myslet...ale zarazi me fakt ze kdyz uz te nekdo z neceho takoveho obvini ze se fakt nesbalis a nevezmes VSECHNY ty tvoje cumacky na vet a nenechas je vysetrit..ja vim nejlevnejsi to neni,ale prece jen pro svou povest a klid bych to byt tebou udelala..a jestli si to udelala tak to tem lidem dokaz...a jinak o tom co sem psala na zacatku vim o 6lidech..jenze je smutny ze pulka se to boji rict nahlas..nevim proc se te boji..kdyz jde o UPLNE normalni reseni problemu..a je fajn ho vyresit a ne jen hazet spinu na ostatni...to je tak obecne...
Eve (Kill, 14. 07. 2006 12:12)
Evco tvoji potkani v tom zijou...ale kdyz prijde CIZI samice na kryti...tak je ve stresu..spousta jinejch pachu..a co udela strest s potkanem?oslabi mu imunitu..proto muzes mit mladata zdrava..protoze v tom vyrustaji..ja jsem se k tomu uz jednou vyjadrila a znova nebudu...
navic kdybych pracovala v tom zveraku tak mam nemocny potkany i ja nemyslis?;)...navic nam chodi potkani vp oradku...ani jednoho sem nevidela ani neslysela pciknout a ani jeden zatim nemel vsenky...a to tam jsem 3 mesice...ono taky zalezi v cem jsou potkani drzeni a ze ja si davam zalezet aby se "mi o ne" dobre starali...nezerou jen to co nesnedi ptaci jako jinde..maji normalka kvalitni zrni,do toho granule..a ze sveho vzdycky davam ovoce,zeleninu,syry..a kolega kterej to jeste neumi s lidma a nevi toho tolik jim to dava..protoze ja vetsinou jsem u kasy nebo radim lidem...
a jinak u martiny s potkanem sem byla naposledy...no kolik je to mesice..tesne jak jsem nastoupila do prace..a ver mi ze pneumonie takovou inkubacni dobu nema..
navic kdybych pracovala v tom zveraku tak mam nemocny potkany i ja nemyslis?;)...navic nam chodi potkani vp oradku...ani jednoho sem nevidela ani neslysela pciknout a ani jeden zatim nemel vsenky...a to tam jsem 3 mesice...ono taky zalezi v cem jsou potkani drzeni a ze ja si davam zalezet aby se "mi o ne" dobre starali...nezerou jen to co nesnedi ptaci jako jinde..maji normalka kvalitni zrni,do toho granule..a ze sveho vzdycky davam ovoce,zeleninu,syry..a kolega kterej to jeste neumi s lidma a nevi toho tolik jim to dava..protoze ja vetsinou jsem u kasy nebo radim lidem...
a jinak u martiny s potkanem sem byla naposledy...no kolik je to mesice..tesne jak jsem nastoupila do prace..a ver mi ze pneumonie takovou inkubacni dobu nema..
Kill + Stern (potkanbaba, 14. 07. 2006 11:46)
Má slova o nákaze z prodejen se zvířaty nejlépe dokazují zkušenosti mnoha lidí, kteří potkany koupili v obchodu a ti jim po krátké době doma uhynuli...na rozdíl od těch co mám doma např. já..........
Takže oni měli doma infekci bez nejmenších pochybností i bez vet rozborů.....zamyslete se dámy nad touto zprávou.........
Zajímalo by mne, zda někdo z lidí komu skutečně zvířata uhynuli na podezření z infekce ...kdo nechal poctivě svůj chov přeléčit celý???? Znáte odpověď? Já tohle ještě řešit neměla zapotřebí..........mně na tuto nemoc zatím nikdo neuhynul...naštěstí
Takže oni měli doma infekci bez nejmenších pochybností i bez vet rozborů.....zamyslete se dámy nad touto zprávou.........
Zajímalo by mne, zda někdo z lidí komu skutečně zvířata uhynuli na podezření z infekce ...kdo nechal poctivě svůj chov přeléčit celý???? Znáte odpověď? Já tohle ještě řešit neměla zapotřebí..........mně na tuto nemoc zatím nikdo neuhynul...naštěstí
Pro KIll (potkanbaba, 14. 07. 2006 11:41)
Prosím přečti si pořádné má slova...jasně jsem tam uvedla, že tě z ničeho neobviňuji...nicméně do styku se zvířaty přicházíš a každý kdo o tom něco ví, tak také ví, že ani Gimborn nemá lepší dodavatele než jiné obchody...takže i tam se dostávají potkani ze stejného zdroje a se stejnými chorobami....už pobyt ve zverexu i pro návštěvníka je rizikem zavlečení infekce domů pokud ti to nedochzí.prskající potkani a jiní nemocní...a je jich tam stále dost i k vidění....stačí jedno prsknutí na tvůj oděv....tedy stačí se přiblížit je k jejich zařízení kde jsou drženi...navíc další nákaza může být zavlečena stykem s jejich ošetřovateli....Kill...nikdy jsem neřekla, že ty jsi zdrojem nákazy...jen jsem uvedla, že zdrojů je víc než dost k dohledání...tedy žádný nelze vyloučit...Omlouvám se pokud jsi si to vysvětlila osobně...........
Vet - stern (Lemonka, 14. 07. 2006 11:22)
A kam chodíš ty, stern? Když jsou tak dobrý, plno lidem by to určitě zachránilo zvířátko. Pokud by tedy nečekali třeba týden kvůli práci a protože tam ten jejich vet není.
Já Tě Marti nechápu. Takhle to vypadá, jako bys jednu samici nechala vrkat, ale když jich začalo víc, tak je zle? Je plno dobrých vet kam jsi mohla jít, stačí se jen zeptat. Proto existuje internet, telefony aj. a proto si lidé píší, volají si, navštěvují, aby se nejen podělili o své radosti, ale i starosti a poradili ostatním a dali dál své zkušenosti. Stačilo se jen zeptat a třeba již ta samička mohla být skoro zdravá...
Já Tě Marti nechápu. Takhle to vypadá, jako bys jednu samici nechala vrkat, ale když jich začalo víc, tak je zle? Je plno dobrých vet kam jsi mohla jít, stačí se jen zeptat. Proto existuje internet, telefony aj. a proto si lidé píší, volají si, navštěvují, aby se nejen podělili o své radosti, ale i starosti a poradili ostatním a dali dál své zkušenosti. Stačilo se jen zeptat a třeba již ta samička mohla být skoro zdravá...
Pro potkanbabu (stern, 14. 07. 2006 10:43)
Jsi takove sluniiiicko. By me zajimalo, co se musi stat, abys se nekdy zamyslela nad tim, co je spatne u Tebe. Nepujdu jen tak k nekteremu vetovi. V pondeli jsem jeste nevedela, ze se rozvrka pulka chovu. A kdyz uz to bylo jasne, okamzite jsem kontaktovala toho, ke komu chci jit. Mimochodem - kam chodis Ty? Jiste tam bude k dispozici informace o pravidelnych kontrolach, ktere jsi tu zminovala.
od Kill (Pro Potkanbabü, 14. 07. 2006 09:09)
Evo to si delas srandu? Jako ze jsem Martine nakazila potkany ja jenom proto,ze pracuju ve zveraku?:-))) ja nedelam v eivu jako si delala ty..tam je to na zbliti jak se zviraty zachazeji - kort lidicka :)))...a ja nemam cas si v praci potkany mazlit...vis? ja s nima do kontaktu vubec neprichazim :) delam teraria ;)
Pro Stern (potkanbaba, 14. 07. 2006 07:34)
Popravdě, při podezření na infekční onemocnění v chovu nějak nechápu, na co tak dluho čekáš. Proč jsi samici nedala vyšetřit hned první den?......Mimochodem, že chodíš do práce není důvodem, Lemonka chodí také a bez problému vozí svá zvířata na vyšetření i v pozdních hodinách večerních.....vet nemocnice navíc jedou non stop.
Vyšetření Chinooka, pokud bude u tvé samice pozitivní nález považuji za samozřejmost....ač nemá nejmenší potíže. Uvědom si, že naopak jsem to skutečně mohli chytit od vás my.......takže to bude i v mém vlastním zájmu.
Vyšetření Chinooka, pokud bude u tvé samice pozitivní nález považuji za samozřejmost....ač nemá nejmenší potíže. Uvědom si, že naopak jsem to skutečně mohli chytit od vás my.......takže to bude i v mém vlastním zájmu.
pro potkanbabu (stern, 13. 07. 2006 21:22)
Tak to pardon. Domnívala jsem se, že karantény v konkrétních případech netřeba. A ona pobývala, nepobÍvala. Ale pobývat už nebude nikde nikdo z mých. Jinak Ti sděluji, že se zítra uvolním z pracoviště, neočekávám uhrazení nákladů na další veterinární vyšetření samičky a ostatních, ale v případě potvrzení podezření už tak činit budu, minimálně na oplátku vyšetření tvých zvířat, a to promptní.
:o( (Nergita, 13. 07. 2006 19:43)
Musim se zastat potkanbaby, ačkoliv jí osobně neznám. Jednou mi psala jedna chovatelka, že potkanbaba má u sebe potkaní samičku od ní, kterou si měla vyzvednout jedna holka ale ta se už neozvvala. Tak jestli jí nechci já. Po telefonu jsem se domluvila s potkanbabou (to byl můj jediný kontakt s ní) že mi samičku přiveze její dcera. Druhý den jsem samičku převzala ve výborném stavu. Samička je zdravá a do dnešního dne se u ní neprojevilo žádné respirační onemocnění. Samičku mám u sebe asi 2 měsíce.
Všichni (potkanbaba, 13. 07. 2006 12:46)
UVEDLA JSEM VŠE CO BYLO PONECHÁNO NA STRÁNKÁCH DISKUSE....TEXTY MARCELY A(tedy její odpovědi v dané diskusi) JSEM NEZVEŘEJNILA NEB ZATÍM SE ZDE K CELÉ VĚCI SAMA NEVYJÁDŘILA.
Omlouvám se Stern za záměnu některých osočení, které naopak v odpovědích při jejich vzájemné diskusi použila Marcela A. Ovšem z odpovědí je stejně patrný Sternin souhlas s takovými obviněními. Texty Marcely A mám také k dispozici.
Pro Stern k osvěžení paměti (potkanbaba, 13. 07. 2006 12:44)
stern - dnes 10:49
Vazeni pratele i nepratele :o) Tak mam takovy mensi vetsi problem. Pred tremi dny jsem si vsimla, ze nasi potkani vrkaji a psikaji. Asi nic zasadniho, doufam, uz lecime... Je to ale velmi neprijemne, mame 15 dospelych nebo skoro dospelych zvirat a ctyri odrostla miminka. A jednu nakrytou samicku. Protoze jsou potkani stabilne v naprosto stejnych podminkach od prosince, bezne vetrame atd., nedomnivam se, ze by pricina byla tady. Zajimavejsi asi je, ze nakaza nebo jak to mam nazvat, se objevila v podstate par dni pote, co jsem si nakrytou samicku vzala zpet domu. Samicka byla na kryti u potkanbaby. Kdyz jsem se ji snazila sdelit tuto skutecnost, bylo mi receno, ze vrkani je v podstate bezna zalezitost, nad kterou netreba si lamat hlavu. Ja si tedy hlavu lamu velmi, protoze mame krasna zvirata, ktere mame jako hobby. Kdyz jsem si pred drahnou dobou brala jednoho z nasich prvnich samecku, Nestleho, psikal. Nebudu uvadet, kde se pred tim nachazel. Ale to jsem jeste brala jako nahodu. V kazdem pripadku z teto hezke prihody vyvozuji nekolik veci a dotazu - za prve nikdy nepujcim naseho samce na kryti - ze zacatku jsem se jako uplny novacek divila, ze tak nekteri take necini. Za druhe az na cestne vyjimky nedopustim, aby se k nam domu dostal potkan 'odjinud'. Za treti se ptam - jak to tedy je? Pokladate vrkani take za beznou zalezitost nebo se vam dela zle, kdyz neco podobneho zaslechnete ve vasi kleci? A za ctvrte - budu-li vedet, ze moji potkani 'bezne vrkaji' - je eticke si tuto informaci nechat pro sebe a brat domu 'cizi' potkany? A za pate - mate nekdo podobnou zkusenost? Trochu si odpovim, treba mate, ale nepriznate. Zarekla jsem se, ze tohle si pro sebe nenecham, jeste zvazim, jak budu postupovat dal. Je mi jasne, ze touhle litanii ohrozim nasi CHS - ono mezi nami ja bych nebyla odvazana z toho, ze ma/mel nekdo nemocna zviratka. Ale nevadi, cumacci se vyleci a budu pokracovat. Mohla to byt nahoda, jiste, ale mne to jako nahoda proste nepripada. Za pripadne nesmysly v textu a pravopisne chyby se omlouvam :o
stern - dnes 11:17
Marcela A : tak schvalne...kolik takovychle nahodicek se tu nashromazdi! Omluvu od nikoho necekam, sorry me asi moc nedojme, ale nejakou napravu by to chtelo... Jak postupuje treba 'hundi svaz', kdyz by se zjistilo, ze nekdo porusuje chovatelskou etiku?
stern - dnes 11:21
Marcela A : hm....pitomy je, kdyz je takovy clovek asi cinovnikem v nektere organizaci, ze? :o)
stern - včera 23:37 NEW
Zpětně se VELMI omlouvám, že jsem tu vůbec ztrácela energii. Měla jsem jí raději věnovat těm pár pšíkancům.
Lemonka : já si umím poradit s pár pšíkanci...a tady už to řešit nebudu. Přála bych ti slyšet to vrkání.
Lu: děkuju az podporu, tady už se asi nepotkáme :o)
No a závěrem - znova říkám - kam tedy patří trochu opodstatněná domněnka, že někde není něco v pořádku, na listinu a diskuzi, kterou moc lidí nečte...nebo nepřispívá? Jsem ráda, že ty potkany nemám moc dlouho, resp. že moc dlouho nechodím sem - a jestli jsou to takové žabomyší války typu "já mám zdravý chov, ty kecáš, tvoji jsou divní"... o to víc by mě asi mrzelo to, že někam něco napíšu v dobré víře, že to pár lidem umožní další informaci a pak jsem za blba. Ale podesáté - čekala jsem přesně tohle. A je-li toto diskuze - o čem se tu smí diskutovat?
Vazeni pratele i nepratele :o) Tak mam takovy mensi vetsi problem. Pred tremi dny jsem si vsimla, ze nasi potkani vrkaji a psikaji. Asi nic zasadniho, doufam, uz lecime... Je to ale velmi neprijemne, mame 15 dospelych nebo skoro dospelych zvirat a ctyri odrostla miminka. A jednu nakrytou samicku. Protoze jsou potkani stabilne v naprosto stejnych podminkach od prosince, bezne vetrame atd., nedomnivam se, ze by pricina byla tady. Zajimavejsi asi je, ze nakaza nebo jak to mam nazvat, se objevila v podstate par dni pote, co jsem si nakrytou samicku vzala zpet domu. Samicka byla na kryti u potkanbaby. Kdyz jsem se ji snazila sdelit tuto skutecnost, bylo mi receno, ze vrkani je v podstate bezna zalezitost, nad kterou netreba si lamat hlavu. Ja si tedy hlavu lamu velmi, protoze mame krasna zvirata, ktere mame jako hobby. Kdyz jsem si pred drahnou dobou brala jednoho z nasich prvnich samecku, Nestleho, psikal. Nebudu uvadet, kde se pred tim nachazel. Ale to jsem jeste brala jako nahodu. V kazdem pripadku z teto hezke prihody vyvozuji nekolik veci a dotazu - za prve nikdy nepujcim naseho samce na kryti - ze zacatku jsem se jako uplny novacek divila, ze tak nekteri take necini. Za druhe az na cestne vyjimky nedopustim, aby se k nam domu dostal potkan 'odjinud'. Za treti se ptam - jak to tedy je? Pokladate vrkani take za beznou zalezitost nebo se vam dela zle, kdyz neco podobneho zaslechnete ve vasi kleci? A za ctvrte - budu-li vedet, ze moji potkani 'bezne vrkaji' - je eticke si tuto informaci nechat pro sebe a brat domu 'cizi' potkany? A za pate - mate nekdo podobnou zkusenost? Trochu si odpovim, treba mate, ale nepriznate. Zarekla jsem se, ze tohle si pro sebe nenecham, jeste zvazim, jak budu postupovat dal. Je mi jasne, ze touhle litanii ohrozim nasi CHS - ono mezi nami ja bych nebyla odvazana z toho, ze ma/mel nekdo nemocna zviratka. Ale nevadi, cumacci se vyleci a budu pokracovat. Mohla to byt nahoda, jiste, ale mne to jako nahoda proste nepripada. Za pripadne nesmysly v textu a pravopisne chyby se omlouvam :o
stern - dnes 11:17
Marcela A : tak schvalne...kolik takovychle nahodicek se tu nashromazdi! Omluvu od nikoho necekam, sorry me asi moc nedojme, ale nejakou napravu by to chtelo... Jak postupuje treba 'hundi svaz', kdyz by se zjistilo, ze nekdo porusuje chovatelskou etiku?
stern - dnes 11:21
Marcela A : hm....pitomy je, kdyz je takovy clovek asi cinovnikem v nektere organizaci, ze? :o)
stern - včera 23:37 NEW
Zpětně se VELMI omlouvám, že jsem tu vůbec ztrácela energii. Měla jsem jí raději věnovat těm pár pšíkancům.
Lemonka : já si umím poradit s pár pšíkanci...a tady už to řešit nebudu. Přála bych ti slyšet to vrkání.
Lu: děkuju az podporu, tady už se asi nepotkáme :o)
No a závěrem - znova říkám - kam tedy patří trochu opodstatněná domněnka, že někde není něco v pořádku, na listinu a diskuzi, kterou moc lidí nečte...nebo nepřispívá? Jsem ráda, že ty potkany nemám moc dlouho, resp. že moc dlouho nechodím sem - a jestli jsou to takové žabomyší války typu "já mám zdravý chov, ty kecáš, tvoji jsou divní"... o to víc by mě asi mrzelo to, že někam něco napíšu v dobré víře, že to pár lidem umožní další informaci a pak jsem za blba. Ale podesáté - čekala jsem přesně tohle. A je-li toto diskuze - o čem se tu smí diskutovat?
Pro Stern (potkanbaba, 13. 07. 2006 12:31)
Mimochodem, napadlo tě přemýšlet i obráceně? Můj Chinook do dnešního dne neměl žádné potíže...ježíš, že by zrovna dnes začal vrkat? Sakra a kluci v jeho kleci taky! Bože ta tvoje samice mmi nakazila 50 zvířat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JE TO SAMOZŘEJMĚ LEŽ! Zatím jsou všichni zdraví. Ale ani tohle nemůžeš vyloučit, viď?
Takže Stern, pravidlo č.1 : Je povinností každého chovatele zabezpečit svůj chov před možnou nákazou...to se dělá karanténou zvířat která přichází do domu z jiných stanic či dočasně u tebe doma pobívají. Pokud toto chovatel nedodržuje, nese si vlastní riziko nákazy a těžko pak může prokázat zdroj nákazy, zvlášť pokud přichází do styku z více zvířaty. 2. Každý veterinář ti potvrdí zvýšené riziko u osob pracujících se zvířaty prokazatelně nemocnými. V takovém případě musí pracovník dodržovat velmi přísné hygienické předpisy. Dnes opdpusť a NEBERTE NIKDO další slova jako podezření, ale dnes u zvířat pracuje i Kill. Vím o čem mluvím, sama jsem kdysi pracovala na rizikovém pracovišti se zvířaty a dobře znám přísné hygienické předpisy, které v této zemi žádný zverimex u pracovníků nedodržuje ač často přichází do styku s nemocnými zvířaty dovezenými prodejci..
3. Takže souhrn....nákaza může být od lidí, kteří údajně chorobu doma měli....
Od zvířat, která ti domem prošly...
Od lidí, kteří kdekoliv mohou přijít do stykus těmito chorobami aniž podstpoupí složitou procedůru bezinfekčnosti.
Od lidí, jako jsem já = stanic kde chovají např. potkany...
ale není tak snadné najít viníka jako je snadné uvádět hned jména těch kterých si asi moc nevážíš.
Takže Stern, pravidlo č.1 : Je povinností každého chovatele zabezpečit svůj chov před možnou nákazou...to se dělá karanténou zvířat která přichází do domu z jiných stanic či dočasně u tebe doma pobívají. Pokud toto chovatel nedodržuje, nese si vlastní riziko nákazy a těžko pak může prokázat zdroj nákazy, zvlášť pokud přichází do styku z více zvířaty. 2. Každý veterinář ti potvrdí zvýšené riziko u osob pracujících se zvířaty prokazatelně nemocnými. V takovém případě musí pracovník dodržovat velmi přísné hygienické předpisy. Dnes opdpusť a NEBERTE NIKDO další slova jako podezření, ale dnes u zvířat pracuje i Kill. Vím o čem mluvím, sama jsem kdysi pracovala na rizikovém pracovišti se zvířaty a dobře znám přísné hygienické předpisy, které v této zemi žádný zverimex u pracovníků nedodržuje ač často přichází do styku s nemocnými zvířaty dovezenými prodejci..
3. Takže souhrn....nákaza může být od lidí, kteří údajně chorobu doma měli....
Od zvířat, která ti domem prošly...
Od lidí, kteří kdekoliv mohou přijít do stykus těmito chorobami aniž podstpoupí složitou procedůru bezinfekčnosti.
Od lidí, jako jsem já = stanic kde chovají např. potkany...
ale není tak snadné najít viníka jako je snadné uvádět hned jména těch kterých si asi moc nevážíš.
:o) (stern, 13. 07. 2006 12:30)
Bavici...nemam na to ted ani casovy ani apetitni prostor, ale nez se to bude resit dal - mame doma okna vecne dokoran. Zvirata od kamaradek a znamych se mi doma objevuji velmi sporadicky. Ale to vim sama nejlepe, na to nepotrebuji statistiky odjinud.
Ovsem toto je neco! - 'Do této chvíle jsi jen mnoho neznámých lidí vyrozuměla, že ChS EDRIMEA je stanice která lže, podvádí a odmítá léčit nemocná zvířata od kterých již nakazila mnoho jiných zvířat v jiných stanicích' NE, nic takoveho jsem nenapsala, ani o lzi ani o odmitani lecby zvirat... Spatna citace. Kdyz uz se takto pekne bavime, je treba se vyjadrovat pregnantne, to se tyka i citaci.
Ovsem toto je neco! - 'Do této chvíle jsi jen mnoho neznámých lidí vyrozuměla, že ChS EDRIMEA je stanice která lže, podvádí a odmítá léčit nemocná zvířata od kterých již nakazila mnoho jiných zvířat v jiných stanicích' NE, nic takoveho jsem nenapsala, ani o lzi ani o odmitani lecby zvirat... Spatna citace. Kdyz uz se takto pekne bavime, je treba se vyjadrovat pregnantne, to se tyka i citaci.
Pro Stern (potkanbaba, 13. 07. 2006 12:15)
Při svých návštěvách ...2x v tvém domě jsem nebyla jediná kdo tam měl zvířata. Dále infekce se dá přenést i na oděvu majitele nemocných zvířat. Já bych se víc bála těch, kteří jak zde i na diskusi tvrdíš, kteří údajně měli ať už odkudkoliv tuto "chorobu" doma. Píši uvozovky, nevím o nikom kdo by jen necpal zvíře ATB, ale kdo by si nejprve nechal chorobu skutečně diagnostikovat...nikoliv jen podezření. Ale pokud tam skutečně měli infekci, přeléčili především oni naprosto všechna svá zvířata??? Já tu resp. onemocnění nikdy neměla ve fázi aby došlo k úhynu či zvíře muselo brát ATB. Taky řekneš náhoda při chovu 50 jedinců a mnoha donesených z jiných stanic? Také moc náhod, nemyslíš?
Pro Stern (potkanbaba, 13. 07. 2006 11:53)
Nikdy jsem tě nanazvala lhářkou. Nazvala jsem všechny obvinění pomluvami....zatím nemáš ani důvod mluvit o infekci...není ještě prokázaná laboratorním vyšetřením. Do této chvíle jsi jen mnoho neznámých lidí vyrozuměla, že ChS EDRIMEA je stanice která lže, podvádí a odmítá léčit nemocná zvířata od kterých již nakazila mnoho jiných zvířat v jiných stanicích. V tom ti i velmi ochotně pomohla Marcela A. Nikdo neřekl, že tvá samice není nemocná...jen to zatím nikdo neví.............tedy mluvím o infekci. Znovu opakuji, kdyby jsi mi řekla rovnou, že máš podezření, že ti samice přinesla infekci z mého domu, řekla bych ti rovnou zařiď vyšetření...v případě prokázané infekce dám vyšetřit i svého samce a pokud bude důvod k podezření nákazy během krytí, klidně ti uhradím i vyšetření a léčení tvé samičky.
Tvůj postup byl velmi podivný..........
Tvůj postup byl velmi podivný..........
Pro stern (Zvonennak, 13. 07. 2006 11:09)
Já vím že diskuse je od slova diskutovat,ale Lea zřídila právě tyto stránky pro řešení podobných problémů,právě proto aby se neodrazovali noví majitelé potkánků.Na začátku si sice upozornila na to že je možné že tvá samička si nákazu přinesla z edrimey,ale rozvinulo se z toho něco co už dávno není diskusí,nýbrž osočováním a hádáním. Je možné že tvá samička si onemocnění přinesla od Evy,ale jak napsala Snoe, samička mohla být ve stresu z krytí a z toho že je v cizím prostřdí a proto oslabená imunita.Eva celý den větrá aby myšáci měli čerstvý vzduch,mohlo samičku ofouknout a při oslabené imunitě to mohlo vést právě k respiračnímu onemocnění. Nechci nikoho omlouvat,jen se mi nelíbí styl jakým se toto řeší :(
Pro Zvonenku (stern, 13. 07. 2006 10:51)
To je právě to. Desetkrát se nic nestane a třeba třikrát ano. Na diskuzi to možná nepatřilo, ale diskuze je od slova diskutovat. A já rozhodně budu diskutovat na téma "kde se vzala nákaza, proč někteří mlčí, proč je to znova atd." a jsem v podstatě začínající chovatel - drahnou dobu jsem měla potkany jen tak, jednu samičku, ponejvíce - pak jsem si načetla moudra, už taky vím, že jedna samička je chudinka, pořídila si pár zvířátek a protože mám finance, prostor i čas na chov, zkusila jsem to. Závěrem z toho možná bude přesně to, co jsem předpokládala. Pomlouvám, lžu a nejsem chovatel. Já vám některým moc nerozumím - poukazuji na nějakou skutečnost - to není pomluva. Nejsem sama. Mělo by se to vědět. Ale ono se to nechce vědět. Pro mě z neznámého důvodu.
Pro všechny (Zvonenka, 13. 07. 2006 10:45)
Upřímně musím říct že to co se děje na diskusi je až k pláči. Kdybych byla začínající chovatel nebo někdo kdo si chce pořídit svého prvního potkánka jistě bych vyhledala podobnou diskusi jako poradnu pro mé otázky, ale kdybych tam vešla a spatřila co se mezi profesionálními chovateli děje,v životě bych tam už nevlezla a raději si pořídila jiné zvířátko. Ale dříve to takové nebylo,nevím co se to s námi všemi děje. Místo aby chovatelé drželi při sobě tak se navzájem osočují. Je to vážně smutné. Nechci stranit ani stern ani Evě. Musím říct že u Evy jsem několikrát měla myšáky poměrně dlouhou dobu, a to i v období kdy vypuklo první osočování co se týče zdravotního stavu zvířat v jejím chovu. Přesto že to byla mláďátka tak byla ve výborném zdravotním stavu. Nepozorovala jsem jediné pšíknutí. Je spousta lidí kteří k Evě chodí na návštěvu a to i se svými miláčky a nikdo si nestěžoval že by si potkánek z této ch.s. odnesl jakékoliv respirační onemocnění a to se tam nosí i mimínka která jsou náchylnější. Nemůžu proti ch.s. Edrimea říct jediné špatné slovo, mám s ní jen ty nejlepší zkušenosti. Od Lemonky sice žádné zvířátko nemám, ale moji potkani také několikrát přišli s jejími zvířaty do styku a opět žádná nákaza. Ale je to jen můj názor. Jen mě mrzí chování některých chovatelů. Měli byste se nad sebou zamyslet.
Pro potkanbabu (stern, 13. 07. 2006 10:39)
Je to trochu jinak - se zvířaty mě nenavštěvuje téměř nikdo, spočítala bych na poloamputované ruce. Netuším, kde přicházíš k informaci, že mě navštěvuje spousta lidí se zvířaty. Cizích zvířat tu bylo...od dvou chovatelů. Z čehož jeden jsi Ty. A samože - Kill, ta je třetí - ale před asi dvěma měsíci - to nebude důvod nákazy. Naše mimi naštěstí nevrkají také - vím, kde jsem udělala chybu. Samičku, kterou moc hezky opečovávala Pussyfoot, jsem neměla vůbec na krytí dávat. Mohla mít oslabenou imunitu. Ale to už je jedno, už to tu je, řeším a jsem naštvaná - na sebe.
Pro Stern (potkanbaba, 13. 07. 2006 10:15)
Ano měla jsi počkat až budeš mít jistotu, zda jde o nákazu....a ne uvést jako jediné mé jméno veřejně ve spojitosti se zdrojem nákazy. Jsem jen jedna z mnoha lidí, kteří by nákazu případně mohli zanést...navštěvuje tě se zvířaty spousta lidí. Z nepochopitelného důvodu jmenuješ jen mně a ani přímo mně jsi neřekla, že spekuluješ se mnou jako s jediným viníkem zatím neprokázané infenkce. Je s podivem, že tvá mimi u nás ač jsou tu již mnohem dýl, nevrkají ani nepčíkají a těší se dobrému zdraví. Tohle mi může potvrdit každý vet i bez lab. vyšetření. Náhoda?????
Pro všechny, kteří to budou číst :o) (stern, 13. 07. 2006 09:39)
Na diskuzi jsem napsala, co jsem napsala. Není to pomluva, pouhé uvedení skutečnosti. Za třičtvrtě roku jsem se s žádným masivním onemocněním u nás nesetkala. To, že se tak stalo teď, musela jsem odříct dvěma zájemcům o miminko, mám nakrytou vrkající samičku atd. mě prostě znepokojuje a protože nejsem sama, kdo obdobnou zkušenost má, dovolila jsem si to uveřejnit. Kdyby tak učinili všichni, kterých se to týká, možná by se pozorný čtenář nestačil divit. Pravdou je, že jsem si mohla své postřehy nechat na moment, kdy budu mít v ruce výsledky. Takže do té doby ze zdržím jakýchkoliv dalších poznámek.
Pro Lemonku (haslerka, 12. 07. 2006 23:59)
Vsimla jsem si, ze na diskuzi bylo obvineni ze zatajovaní nemoci i na lemonku. Mám od ní krásnou samicku z vrhu K, kterou jsem privezla ke svým 3em potkankam. Dve z nich jsou pritom velice nachylne na nemoce-presto po prineseni Krispinky domu jsem zadné onemocnení na ni ani na holkách nezpozorovala...
Proto bych chtela vyjadrit svou podporu a diky za to ze muzu mit doma tak skvelou vymazlenou holcicku jakou
Kyruska(Krispinka) bezesporu je. To co zaznelo na diskuzi jsou myslím jen ubohé pomluvy.
S potkanbabou nemám zadne skusenosti, ale věřím tomu že potkánky miluje a žádný milovnik potkanku by nemoc vedome nezatajoval.
Damy mely byste se nad svym vyjadrovanim v diskuzi nad sebou zamyslet,akorat to kazdého novácka znechutí, to co se deje na morčecí diskuzi by melo byt vystrahou...
Proto bych chtela vyjadrit svou podporu a diky za to ze muzu mit doma tak skvelou vymazlenou holcicku jakou
Kyruska(Krispinka) bezesporu je. To co zaznelo na diskuzi jsou myslím jen ubohé pomluvy.
S potkanbabou nemám zadne skusenosti, ale věřím tomu že potkánky miluje a žádný milovnik potkanku by nemoc vedome nezatajoval.
Damy mely byste se nad svym vyjadrovanim v diskuzi nad sebou zamyslet,akorat to kazdého novácka znechutí, to co se deje na morčecí diskuzi by melo byt vystrahou...
Stížnost chovatelky Stern (Potkanbaba, 12. 07. 2006 20:43)
Dnes jsem opět byla obviněna, tentokrát Stern a Marcelou A, za špatný zdravotní stav v mém chovu. Nákazu samičky Stern při krytí u mého samce u nás doma. Tak čekám, že snad se někdo odváží a bude pokračovat. neudali mne sem, tak jsem to udělala sama...přece na to vznikla tato stránka.
Děkuji Leo........
Děkuji Leo........